Je aj na ženách výrazný jawline atraktívny? Alebo nehrá roľu?
Pýtali sme sa mužov jednoduchú otázku:
Ktorá z týchto dvoch žien ti príde atraktívnejšia?
Na fotkách dve ženy. Rovnaká farba očí, podobné vlasy aj vek. Mali však jeden rozdiel.
Žena na obr.1 má širšiu a výraznejšiu sánku ako žena na obr.2
Tento prieskum bol robený ako potreba nášho tímu potvrdiť si štúdiami a evolúciou vyzdvihované znaky ženskej atraktívnosti. Predošle sme sa boli pýtať na tú mužskú, kde bol od začiatku vzťah medzi šírkou čeľuste a atraktivitou oveľa jasnejší ako u žien.
Boli sme však aj my celkom prekvapení z názorov mužov v uliciach. Dôležitá je totiž každodenná realita. Ak je človek atraktívnejší, s dôsledkami (pozitívnymi) sa stretáva každodenne. Preto sme sa vždy snažili aplikovať všetky poznatky do praktického sveta. Nikdy sme neostávali len v štúdiách…
Dosť bolo rečí, tu sú výsledky:
*Celkovo sme sa pýtali 77 mužov. Na vek sme sa nepýtali ale bol v približnom rozsahu 18 až 50. Prieskum bol robený v sobotu večer v Bratislavskom Starom Meste
Výsledky
Prieskum ukazuje, že väčšina, t. j. 49 z 77 mužov, považovalo ženu na obr.1 s výraznejším jawlineom za atraktívnejšiu ako ženu na obr.2. Na druhej strane len 17 mužov uprednostňovalo osobu s menej výraznou sánkou, pričom 4 mužom sa ani jedna nezdala atraktívna. 7 mužov sa rozhodlo neodpovedať.
Záver
Aj keď pozorujeme menšiu signifikantnosť výsledkov ako u mužov vo vzťahu medzi výraznou sánkou a atraktivitou, výsledky stále hovoria jasne. Aj u žien je výraznosť sánky taktiež významným faktorom atraktivity. Sú teda v súlade s predchádzajúcim výskumom.
Aj keď nemáme toľko dát o príčine za zvýšenou atraktivitou pri výraznejšej sánke u žien, pravdepodobne pôjde o znaky ako dobré zdravie, mladosť, a iné, ktoré ženám zvyšujú príťažlivosť.
Pozorovanie tohto prieskumu je teda veľmi zaujímave a aj trochu nečakané. O atraktívenej mužskej sánke vieme už dlho, ukazuje sa však, že aj u žien hrá výraznosť sánky rolu pri atraktivity tváre. (pozn. autora: vyzerá, že u mužov ide viacej o šírku sánky a u žien skorej o jej výraznosť)
Chceš to vyskúšať?
Naše produkty boli, sú a vždy budú results driven. Funkčnosť a výsledky s nimi spojené je to načo sa pri nich zameriavame. Ak chceš cvičenie vyskúšať, tu sú všetky naše produkty: